Markedsføring af Danmarks næsthøjeste boligbyggeri

Datea

3D-billeder / Print & outdoor / Developerprojekt / Markedsføring


Øresundstårnet er Danmarks næsthøjeste boligbyggeri. Et developerprojekt mellem DATEA og Danica Pension og et byggeri, som DATEA skulle udleje. Men intet sælger sig selv – slet ikke et byggeri, som endnu ikke står færdigt. Som Lars Kirstein, DATEA, pointerer, var udfordringen åbenlys:

"Potentielle lejere kan ikke opleve den bolig, som de skal aftage. De kan ikke se udsigten, og de kan ikke mærke og føle det, de påtænker at leje eller købe.”

Med en markedsføringspakke fra Cadesign form, blev DATEA sikret de bedste forudsætninger for indtjening, så snart tårnet stod færdigt. Cadesign form tog arkitektens tegninger, konverterede dem til virkelighedstro 3D-billeder med liv og stemning og placerede dem dernæst på alle tænkelige platforme: på web, i brochurer, på outdoor-posters og i annoncer. Alt sammen kombineret med målrettet kommunikation og et look egnet til både byggeprojektet og den potentielle lejer/køber.

For DATEA og Danica Pension leverede Cadesign form en komplet markedsføringspakke, der kunne sælge deres storstilede developerprojekt, før det endnu var bygget.

”Vi skal sælge fremtidens drømme, og Cadesign form kan konstruere fremtiden overbevisende og realistisk. Det ville ikke være muligt at opnå samme udlejningsrate uden det materiale, vi fik, så det har bestemt haft den helt rigtige reklameeffekt og skabt den interesse, der skulle til," fortæller Lars Kirstein fra DATEA.